Plan na biznes: Prywatna kwiaciarnia.

Posiadając talent artystyczny i dryg przedsiębiorcy, można skorelować przyjemne z pożytecznym oraz otworzyć biznes zajmującą się artystycznymi działaniami. Wlicza się do takowej dziedziny działalności m.in. firmy florystyczne, powszechnie nazywane po prostu kwiaciarniami.

Mając zamiar prowadzić kwiaciarnię nie trzeba skończyć specjalistycznych szkoleń, ponieważ można w tym celu zatrudnić pracowników. Niemniej, znacznie mniej problemowo będzie prowadzić taki biznes w pojedynkę, z tego powodu, że w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej jej koszty będą zdecydowanie niższe, niż w zestawieniu do firmy, w której zatrudnia się pracowników. Kursy florystyczne trwają co najwyżej kilka miesięcy i nie kosztują zbyt wiele – około 1000 i 1500 zł za cały kurs. Jak założyć prywatną kwiaciarnię?
Czy będzie to opłacalne?

Kwiaciarnie istnieją w każdym, nawet niezwykle małym miasteczku. Zapotrzebowanie na usługi florystyczne nie zmniejsza się, co sprawia, że można pomyśleć o rozwoju biznesu w tej branży działalności gospodarczej. Jeśli planujemy otworzyć kwiaciarnię w odpowiedniej lokalizacji, testujemy, czy w naszym bliskim sąsiedztwie nie ma konkurencji. Jeśli tak, to zaleca się przeanalizować, czy w konkretnej okolicy jest odpowiednio dużo potencjalnych kupujących, aby móc powalczyć o miejsce dla posiadanej działalności florystycznej.

Bardzo doskonale działają kwiaciarnie znajdujące się niedaleko kościołów i cmentarzy, szpitali, dworców PKS oraz PKP i blisko lotnisk. W takowych punktach najczęściej zamawia się artykuły kwiatowe. Nie bez znacznie jest fakt
ważne jest także to, że, można znacznie zwiększyć pułap swojej oferty, wykonujący dekoracje kwiatowe z dowozem do klienta. Innym pomysłem biznesowym na zwiększenie liczby kanałów obsługi klienta, jest gwarantowanie usług tzw. poczty kwiatowej. Kupujący mógłby nabywać kwiaty telefonicznie czy na witrynie internetowej, a kwiaciarnia przesyłałaby je pod wskazany adres. Te usługi nie są jeszcze zbyt rozpopularyzowane w Polsce, a kwiaciarnie oferujące je w sieci internetowej mają często zawyżone ceny. Lokalna kwiaciarnia, obsługująca wyłącznie wybrany region, może obniżyć ceny takowych świadczeń i zdobyć dzięki temu pokaźniejszą liczbę partnerów biznesowych.
Jak zacząć?

Otwarcie kwiaciarni nie jest nazbyt trudne. Bez wątpienia, będzie trzeba wpisać swoją działalność gospodarczą i znaleźć miejsce na stacjonarną kwiaciarnię. Potem można rozważyć o powierzeniu wykonania witryny www, na kształt nieskomplikowanego sklepu www, w którym będzie można zamawiać kwiaty. Witryna online pozwoli nam poza tym na to, iżby zaprezentować przyszłym klientom nasze wcześniejsze aranżacje, np. przystrajanie kościołów, dekoracje na sale weselne poza tym bukiety ślubne. Dzięki temu kupujący szybko będzie mógł zweryfikować, czy skorzystać z oferty takiej kwiaciarni.

Wynajęcie siedziby na kwiaciarnię to kluczowy etap uruchamiania takiej działalności. W kwiaciarni powinny panować właściwe warunki temperaturowe oraz wilgotnościowe. Zaleca się więc wybrać lokal, w którym będzie można założyć klimatyzację, czy taki, który już ją posiada. Dzięki niższej temperaturze kwiaty będą dłużej świeże.

Trudnością dla nowo otwartej kwiaciarni będzie kwestia dostarczania świeżych kwiatów. Ekonomicznie będzie zaopatrzeniem zająć się bez pomocy, choć trzeba wiedzieć, że wiąże się to z koniecznością wyjazdów kilka razy w tygodni na giełdy kwiatowe albo wprost do hodowców kwiatów. Dzięki temu jednak wybierzemy takie kwiaty, które nam się podobają i które widać, że zostały świeżo ścięte.

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Ok