Jak wzmocnić odporność?

4-wyciskarka-do-soku-cookandloveOdpowiada za cały organizm, sprawia że człowiek dobrze funkcjonuje, ma siły witalne. Zwyczajne 
przeziębienie, stres, zmęczenie potrafią ją zachwiać. Jak więc należy dbać o naszą odporność, 
abyśmy właściwie funkcjonowali. Przede wszystkim kluczowa jest odpowiednia dieta, która 
powinna być bogata w warzywa i owoce.  
 
Najlepiej jeść je surowe lub gotowane na parze. W swoim jadłospisie trzeba też nie zapominać o 
witaminie C ( pobudza działanie interferonu,-substancji walczącej z zarazkami), która występuje w 
cytrynie, pomarańczy i innych cytrusach, ponadto w natce pietruszki, szpinaku, brokułach, 
porzeczkach, papryce. Z kolei witamina E też jest przydatna- pomaga zniszczyć wolne rodniki. Jej 
źródło znajduje się w rybach, olejach roślinnych, szpinaku, orzeszkach ziemnych, nasionach 
słonecznika.  
 
Do prawidłowego działania całego organizmu przyczyni się natomiast witamina B6 zawarta: w 
ziemniakach, drobiu, wołowinie, rybach, w bananach i awokado. Ważne są także produkty takie 
jak: ser, mleko, masło, wątróbka, które mają witaminę A- pobudzającą produkcję białych ciałek 
krwi. Raz w tygodni powinniśmy sobie też zaserwować dietę cynkową, która także podnosi naszą 
odporność.  
 
Cynk znajdziemy więc w pieczywie żytnim pełnoziarnistym, ostrygach, wątróbce, w ciemnym 
ryżu. Trzeba wystrzegać się używek, papierosów, alkoholu, kawy. Kawę zastąpić można na 
przykład herbatkami owocowymi. Na naszym rynku mamy rozmaite herbaty do wyboru, np. 
malinową, jagodową czy z dzikiej róży. Oprócz używek, warto też wyeliminować ze swojego menu 
niezdrowe przekąski, takich jak chipsy, paluszki słone, ciastka, batoniki. Można je śmiało zastąpić 
zdrową marchewką, orzechami, bakaliami czy po prostu jabłkiem. Kluczowe jest to co jemy, ale 
także ważne jest nasze zdrowie fizyczne. Warto jest unikać stresu, który osłabia nasz organizm.  
 
Dobrze jest się uśmiechać pić świeżo wyciskane soki z wyciskarki (tu oferta), spędzać jak 
najwięcej czasu na świeżym powietrzu i uprawiać jakąś aktywność fizyczną. Może to być nawet 
zwykły spacer, pod warunkiem, że będzie codzienny i będzie trwał 30 minut. Nasza odporność 
wymaga od nas pewnych wyrzeczeń. Ale stosując się tych zaleceń można cieszyć się dobrym 
zdrowiem i dobrą kondycją psychiczną. Warto dbać o siebie. 
Share
Comments
  1. Edyta

Leave a Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge